ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

(σε συνοπτική μορφή- η πλήρης αποτύπωση της Ετήσιας Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022) έχει δημοσιευτεί στην πλατφόρμα https://sch-eval.iep.edu.gr )

Σε μορφή pdf

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

( Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου)

Το σχολείο στεγάζεται σε τρία διαφορετικά κτίρια περιμετρικά του αύλειου χώρου: το κεντρικό κτίριο  κατασκευής 1930 με 3 ορόφους ( ισόγειο, 1ο και 2ο όροφο) το οποίο στερείται σύγχρονων  κουφωμάτων και χρήζει ενεργειακής αναβάθμισης. Παρ’ όλα αυτά έχει υποστεί κάποιες μικρές παρεμβάσεις προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο λειτουργικό και σύγχρονο.  Τα άλλα δύο κτίρια είναι ισόγεια και κατασκευάστηκαν ως προσθήκες το 2004. Η αυλή του Σχολείου είναι μικρή για τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν σε αυτό. Συστεγάζεται με το 5ο Νηπιαγωγείο Καβάλας κι αυτό δημιουργεί αρκετά λειτουργικά προβλήματα (διαφορετικές ώρες διαλειμμάτων, δυσκολία διεξαγωγής του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, πρόσβαση γονέων στο Νηπιαγωγείο κ.ά.). Στο σχολείο φοίτησαν κατά το τρέχον σχολικό έτος 184 μαθήτριες και μαθητές. Η λειτουργία του σχολείου επηρεάστηκε από την πανδημία COVID-19, όμως το τρέχον σχολικό έτος η κατάσταση κρίνεται αρκετά καλύτερη σε σχέση με τα δύο  προηγούμενα καθώς υπήρξαν διαρκείς διαδικασίες αυτοδιαγνωστικών τεστ και ιχνηλάτησης κρουσμάτων. Πραγματοποιήθηκαν πολύ περισσότερες εκπαιδευτικές επισκέψεις και δράσεις από τα προηγούμενα δύο σχολικά έτη με την τήρηση των μέτρων που προβλέπονταν. Τέλος, το Τμήμα Ένταξης λειτούργησε κανονικά έχοντας στο δυναμικό του 9 μαθήτριες και μαθητές. Θετικό σημείο επίσης ήταν η παρουσία Σχολικής Ψυχολόγου που υποστήριξε αρκετά τον ρόλο και το έργο των Εκπαιδευτικών. Δυστυχώς όμως η παρουσία της στο Σχολείο περιοριζόταν στη μία ημέρα την εβδομάδα, καθώς τοποθετήθηκε συνολικά σε 5 διαφορετικά Σχολεία.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Επικαιροποιήθηκε ο σχολικός κανονισμός ο οποίος προβλέπει και λειτουργεί προληπτικά προς θέματα που απασχολούν το σχολείο,  όπως η σχολική βία. Βελτιώθηκε ο προγραμματισμός των ενημερωτικών συναντήσεων με τους γονείς. Υπήρχε καθορισμένο πλαίσιο παρέμβασης στις περιπτώσεις ελλιπούς φοίτησης ή επαναλαμβανόμενων απουσιών των μαθητών.

Σημεία προς βελτίωση

Θα μπορούσαν να υλοποιηθούν περισσότερα εκπαιδευτικά προγράμματα κατά των διακρίσεων, ενίσχυσης των σχέσεων μεταξύ των συμμαθητών και πρόληψης της σχολικής βίας σε συνεργασία με φορείς. Επιπλέον θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν επιμορφωτικές δράσεις σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων, προς τους Γονείς, αναφορικά με κοινωνικά ζητήματα προς όφελος των μαθητών του σχολείου.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Πραγματοποιήθηκε σημαντική ανανέωση του εποπτικού υλικού των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής, μουσικής και δασκάλων (μουσικά όργανα, υλικά άθλησης, πειραματικό υλικό και χάρτες). Ενσωματώθηκε στον Σχολικό κανονισμό ιδιαίτερο κεφάλαιο για την «Ψηφιακή Πολιτική του Σχολείου».

Σημεία προς βελτίωση

Είναι αναγκαίο να πραγματοποιηθεί αισθητική αναμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων του σχολείου, ώστε να βελτιωθεί η λειτουργικότητά τους (βάψιμο διαδρόμων σχολείου), επισκευή υλικών (φθαρμένες πόρτες αιθουσών, παράθυρα αιθουσών κλπ), γεγονός που εξαρτάται από τα κονδύλια που διαθέτει η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Καβάλας και η Σχολική Επιτροπή.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις βασισμένες στις πραγματικές ανάγκες τους. Οι εμπειρίες που αποκόμισαν οι μαθητές από τη συμμετοχή σε προγράμματα και διαγωνισμούς που συμμετείχε το σχολείο.

Σημεία προς βελτίωση

Η μεγαλύτερη συμμετοχή του εκπαιδευτικού προσωπικού σε διαγωνισμούς, εθνικά ή ευρωπαϊκά προγράμματα και δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία: Παιδαγωγική και μαθησιακή 

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις : Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Λειτουργία: Διοικητική 

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις –

Λειτουργία: Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις :   Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Βελτιώθηκε το κλίμα μεταξύ των μαθητών, οι εκπαιδευτικοί με τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα πέτυχαν αναβάθμιση της επαγγελματικής τους κατάρτισης με στοχευμένες παρεμβάσεις,  η επικοινωνία και η καθημερινή λειτουργία του Διοικητικού και Διδακτικού Έργου του Σχολείου αναβαθμίστηκε.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Η πανδημία υπήρξε εμπόδιο σε πολλές δράσεις που είχαν προγραμματιστεί και δεν μπόρεσαν να υλοποιηθούν. Σημαντικό επίσης εμπόδιο αποτέλεσε η ελλιπής χρηματοδότηση των Σχολείων καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα μεγαλύτερης ανάπτυξης και ανάδειξης του παραγόμενου έργου.

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1 : Άξονας Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Ειδικότερο Θέμα:  H διαχείριση των φαινομένων ενδοοικογενειακής βίας και η παροχή συναισθηματικής και ψυχολογικής υποστήριξης οικογενειών με οικονομικά, κοινωνικά ή άλλου είδους προβλήματα