ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 2024

Συντάκτης: Δημήτριος Ζ. Πάνου, Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας , οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και οι σχολικές Μονάδες Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης διοργανώνουν το 2ο Μαθητικό Συνέδριο στις 20-28 Μαΐου 2024. Βασική επιδίωξη του 2ου Μαθητικού Συνεδρίου αποτελεί η παρουσίαση των ομαδικών εργασιών των μαθητικών τμημάτων κυρίως της Ε΄ ή ΣΤ΄ τάξης, που εκπονηθήκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2023-2024 στο πλαίσιο του μαθήματος των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων». Επίσης, σ’ ένα ευρύτερο επίπεδο θα δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να βιώσουν την εμπειρία συμμετοχής τους σε ένα Επιστημονικό Συνέδριο με την ταυτόχρονη καλλιέργεια της ιδιότητας του Μαθητή-Πολίτη του 21ου αιώνα (citizenship education).

Το  Σχολείο μας θα εκπροσωπήσουν στο Συνέδριο αυτό τα 2 τμήματα της Ε τάξης (Ε1 με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Κασσιανή Αναστασιάδου και Ε2 με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον κ. Δημήτριο Πάνου). Το θέμα της εισήγησης των μαθητριών και μαθητών μας θα είναι «Γνωριμία με τον κ. Εγκέλαδο»  και αφορά το Εργαστήριο Δεξιοτήτων που ολοκληρώθηκε στα πλαίσια της Θεματικής ενότητας «Φροντίζω το Περιβάλλον» (θεματική υποενότητα: Φυσικές Καταστροφές- Πολιτική Προστασία» αναφορικά με τον Σεισμούς.

Οι δεξιότητες που καλλιεργήθηκαν μέσα από αυτό το Εργαστήριο ήταν:

Δεξιότητες Μάθησης: Δημιουργικότητα, Κριτική σκέψη, Συνεργασία

Δεξιότητες Ζωής: Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα, Προγραμματισμός

Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης:  Ψηφιακός γραμματισμός

Δεξιότητες του νου: Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Στρατηγική σκέψη, Αναστοχασμός

Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των μαθητών σε θέματα διαχείρισης κινδύνων,  μέσω της στοχευμένης βιωματικής μάθησης και της πρακτικής εξάσκησής τους, για να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες σε περίπτωση σεισμικής δόνησης. Οι εκπαιδευτικοί,  αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό ενθαρρύναμε τους μαθητές μας να εκφραστούν για τα προαναφερόμενα θέματα μέσα από συζήτηση, έκφραση προσωπικών βιωμάτων, αφήγηση μύθων και ιστοριών, εικαστικές δημιουργίες, θεατρικό παιχνίδι, πλοήγηση σε δικτυακούς τόπους, διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας κλπ

Στα πλαίσια της διαθεματικής προσέγγισης της ύλης,τα παιδιά συνέδεσαν την εργασία μας με τα σχολικά μας μαθήματα ως εξής:

Ελλην. Γλώσσα: Ανάπτυξη σε επίπεδο προφορικού αλλά και παραγωγής γραπτού λόγου κειμένων  που αφορούν το θέμα μας, ανάγνωση επιστημονικών άρθρων και πληροφοριών σχετικών με το θέμα

Μαθηματικά: Επεξεργασία στοιχείων – ενασχόληση με πίνακες στατιστικών στοιχείων που αφορούν σεισμικές δονήσεις, αριθμό θυμάτων κλπ

Ιστορία : Μεγάλοι σεισμοί στον Ελλαδικό χώρο στα Βυζαντινά χρόνια και οι συνέπειές τους.

Γεωγραφία: Ενδογενείς Δυνάμεις- σεισμοί

Πολιτική-Κοινωνική Αγωγή: Συζήτηση για τα μέτρα που παίρνει το κράτος την ανακούφιση των σεισμοπαθών, Πολιτική Προστασία

Εικαστικά: Εικαστική προσέγγιση του θέματος της εργασίας, κατασκευή αφίσας

Μουσική: Προετοιμασία τραγουδιού για την παρουσίασή του στο Μαθητικό Συνέδριο

Τεχνολογίες Επικοινωνιών: Ολοκλήρωση ηλεκτρονικού βιβλίου ψηφιακής αφήγησης με το λογισμικό book creator

- Made with PosterMyWall (1)

.