ΕΚΘΕΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2023/2024
(Η παρούσα έκθεση, δημοσιεύεται όπως συντάχθηκε κι αναρτήθηκε στην πλατφόρμα https://www.gov.gr από την αρμόδια Σύμβουλο Εκπαίδευσης. Στην παρακάτω δημοσίευση δεν εμφανίζονται οι βαθμολογίες του Σχολείου μας στους επιμέρους άξονες, σύμφωνα με την απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.)
Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ως γνωστό, η μαθησιακή λειτουργία -διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση- συνιστά διαδικασία δυναμική, εξελισσόμενη και πολυπαραγοντική η οποία καθοδηγείται και εποπτεύεται από τις αρχές των σύγχρονων θεωριών μάθησης. Έχοντας ως βάση τα παραπάνω και με έμφαση στις σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας και μάθησης (μαθητοκεντρικές, ομαδοσυνεργατικές, διερευνητικές-ανακαλυπτικές, κοινωνικο-πολιτισμικές) και κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες, εφαρμόστηκαν καινοτόμες διδακτικές πρακτικές και εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης, οι οποίες ενίσχυσαν την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών/τριών και την καλλιέργεια ποικίλων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η συνεργασία κ.α και συνέβαλαν στη μαθησιακή διαδικασία και την επίτευξη των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων για τους μαθητές/τριες. Με τη συμμετοχή του Σχολείου στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο που διοργανώθηκε από την ΠΕ Καβάλας και τη Σύμβουλο εκπαίδευσης το Σχολείο παρουσίασε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Γνωριμία με τον κ. Εγκέλαδο» που υλοποιήθηκε στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στον Θεματικό Άξονα «Φροντίζω το Περιβάλλον» στην υποενότητα » Φυσικές Καταστροφές- Πολιτική Προστασία». Οι μαθήτριες και μαθητές του τμήματος Ε2 του 5ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας συμμετείχαν στο πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Βουτιά στον κόσμο του Βιβλίου» κατά το σχ. έτος 2023- 2024, με δραστηριότητες από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου » του Ιδρύματος Λαμπράκη. Στόχος του προγράμματος ήταν να φέρει σε επαφή τα παιδιά με το παιδικό-εφηβικό βιβλίο και τη δημιουργική γραφή, μέσα από δραστηριότητες φιλαναγνωσίας. Η εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και η συμμετοχή των μαθητών σε σχολικά προγράμματα, τα οποία υλοποιήθηκαν με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών του σχολείου με εξωτερικούς φορείς (Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, ΚΕΠΕΑ, Κέντρο Πρόληψης Καβάλας, Επαγγελματίες Υγείας, Γραφείο Φυσικής Αγωγής, Δημόσιους φορείς-Υπηρεσίες Δήμου κτλ) συνέβαλαν στην ενεργό εμπλοκή, την ενίσχυση των δεξιοτήτων και την εν γένει μαθησιακή πρόοδο των μαθητών.
Επιπρόσθετα, η ανάληψη σχεδίου δράσης στον άξονα «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση» με τίτλο «Οι σελίδες αφηγούνται» στόχο είχε την ενίσχυση της αγάπης για το βιβλίο, την αποκτηση γνώσης για τους επαγγελματίες του βιβλίου, την ανάπτυξη συγγραφικής ικανότητας, την ενίσχυση γραπτού λόγου, την καλλιέργεια και την επικοινωνιακή χρήση του προφορικού λόγου. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί λειτουργώντας ως κοινότητα μάθησης και πρακτικής εφάρμοσαν με επιτυχία καινοτόμες διδακτικές προσεγγγίσεις για τους μαθητές τους στα πλαίσια εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, η διάχυση των οποίων έγινε στον 2ο Κύκλο Καλών Πρακτικών ( 19-20 Ιουνίου 2024)
Σχολική διαρροή – φοίτηση
Πολύ θετικό για το σχολείο το ότι δεν υπήρξαν φαινόμενα μαθητικής διαρροής και διακοπής φοίτησης. Η εγκαθίδρυση καλής και επιτυχημένης οργανωσιακής και συμπεριληπτικής κουλτούρας και οι ποικίλες πρακτικές ενσωμάτωσης του διαφοροποιημένου μαθησιακού πληθυσμού του Σχολείου αποτέλεσαν καταλυτικές παραμέτρους και συνέβαλαν τα μέγιστα στην πάταξη σχολικής διαρροής-φοίτησης.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Από τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης διαφαίνεται η εγκαθίδρυση πολύ καλού κλίματος στις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών, βασικός παιδαγωγικός στόχος του σχολείου. Απώτερος σκοπός του σχολείου είναι η καθιέρωση ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος μάθησης για όλους τους μαθητές,. Ο κάθε μαθητής θα πρέπει να αναπτύξει θετικές διαπροσωπικές σχέσεις και επικοινωνιακές δεξιότητες για ομαδική εργασία αλλά και αυτοαντίληψη. Το Σχολείο στη σημερινή του μορφή δεν θα μπορούσε να λειτουργεί μόνο ως φορέας ακαδημαικής εξέλιξης των μαθητών. Ο ρόλος του σχολείου είναι κοινωνικοποιητικός και χρέος του εκπαιδευτικού να δημιουργήσει εκείνες τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις για τον εγκλιματισμό τους και την ενσωμάτωσή τους στο πλαίσιο αυτό. Οι μαθητές μέσα από την αλληλεπίδραση και την ομαδική εργασία διευθετούν τις σχέσεις τους και αυτορρυθμίζονται. Επίσης μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων οι μαθητές δύνανται επισταμένως να βελτιώσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας , δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης και να υιοθετήσουν αποδεκτές συμπεριφορές. Είναι καθοριστικής σημασίας, η διαχείριση περιστατικών/συγκρούσεων μεταξύ μαθητών από τον εκπαιδευτικό της τάξης σε συνεργασία με την ψυχολόγο του Σχολείου της οποίας ο ρόλος είναι καθοριστικός. Επιπρόσθετα η απαρέγκλιτη εφαρμογή του Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας του σχολείου και η επιβολή παιδαγωγικών μέτρων συνέβαλε στην αποφυγή συγκρούσεων, την εξομάλυνση των περιστασιακών εντάσεων και κατά συνέπεια στην αλληλεπίδραση και συνεργατική διάθεση, την αποδοχή της διαφορετικότητας καθώς και τη βελτίωση της συμπεριφοράς των μαθητών/τριών συμβάλλοντας στο θετικό κλίμα του σχολείου.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Καταλυτική η στοχοπροσήλωση των εκπαιδευτικών στην αρμονική συνεργασία των μαθητών/τριών και την εξομάλυνση των διαφορών τους στο πλαίσιο του ετερογενούς και πολυπολιτισμικού σχολείου. Η συνεχής προσπάθεια και επαγρύπνηση στη διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητριών/ών και εκπαιδευτικών, στην ενίσχυση των δεσμών μεταξύ τους, την ελαχιστοποίηση των εντάσεων, δημιουργία θετικού κλίματος και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Πολύ αποτελεσματικό το παιδαγωγικό μέτρο όπου οι μαθητές είχαν τους εκπαιδευτικούς ως πρόσωπα αναφοράς και εμπιστοσύνης προκειμένου να επιλύσουν τα όποια ζητήματα τους απασχολούσαν. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ποικίλων βιωματικών δράσεων που υλοποίήθηκαν στο σχολείο συνέβαλαν στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων, την αλληλεπίδραση και την ενδυνάμωση του ρόλου των εμπλεκομένων και τη βελτίωση δεξιοτήτων ενσυναίσθησης, επικοινωνίας και συνεργασίας. Επιπρόσθετα η επικαιροποίηση και τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας του σχολείου και οι ανοικτοί δίαυλοι επικοινωνίας με τον Διευθυντή του σχολείου και τους εκπαιδευτικούς συνέβαλαν στη δημιουργία φιλικού και υγιούς κλίματος με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και παιδαγωγικά οφέλη για τους μαθητές αλλά και την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών Τέλος, υλοποιήθηκε Σχέδιο Δράσης με τίτλο «Οικοδόμηση σχέσεων συνεργασίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες» στόχο είχε την ικοδόμηση ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, την ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας και εμπιστοσύνης, την εξασφάλιση των υλικών προυποθέσεων για την ενίσχυση της παιδαγωγικής σχέσης εκπαιδευτικού -μαθητή και τον ουσιαστικό αποφασιστικό ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων.
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Η συστηματική επικοινωνία με ποικίλους τρόπους και οι καλές σχέσεις σχολείου οικογένειας έχουν θετικές επιδράσεις στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς και συμβάλουν στη σχολική επίδοση των μαθητών, στη σχολική επικοινωνία και στη βελτίωση της συμπεριφοράς, κινητοποίησης και αυτοεκτίμηση των μαθητών. Οι σχέσεις του σχολείου με τις οικογένειες των μαθητών είναι άριστες καθώς χαρακτηρίζονται από κλίμα συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Η συνεργασία μεταξύ των δύο μερών επιτεύχθηκε μέσα από τις θεσμοθετημένες συναντήσεις αλλά και τις παρεμβάσεις και συναντήσεις με γονείς είτε ατομικά, είτε σε επίπεδο τμήματος, σε συνεργασία με την Ψυχολόγο και την Ειδική Παιδαγωγό του Τμήματος Ένταξης. Τέλος, το σχολείο οργανώνει όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία συναντήσεις με τους γονείς και κηδεμόνεςγια την ενημέρωσή τους σχετικά με την φοίτηση και τις επιδόσεις των μαθητών/τριών. Η ενημέρωση αυτή διεξαγόταν, επίσης, τηλεφωνικά και ηλεκτρονικά (μέσω e-mail) για μια σειρά θεμάτων μαθητικού ενδιαφέροντος ‘οπου και όταν κρίνονταν απαραίτητο.
Διοικητική λειτουργία Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Η Διευθύντρια του σχολείου ήταν υπεύθυνη για την πολύ καλή οργάνωση του σχολείου, τα εποπτικά μέσα, την υλικοτεχνική και τεχνολογική υποδομή του σχολείου. H ίδια σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου συνέβαλε για την επίλυση των προβλημάτων που ανέκυπταν όλη τη σχολική χρονιά, σε συνεργασία με το διεπιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγο κ.α), φορείς (ΚΕΔΑΣΥ κ.α) καθώς και με τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης. Η συνεργασία της Διευθύντριας με όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου ήταν άριστη και το επαγγελματικό κλίμα εξαιρετικό. Τα προβλήματα που ενέκυπταν επιλύονταν μέσα από διάλογο και συνεχείς ανατροφοδοτικές συζητήσεις. Εξαιρετική η συνεργασία της Διευθύντριας με τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης και όλους τους θεσμούς και φορείς της εκπαίδευσης για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου Σχολείο και κοινότητα (Αξιολόγηση: 10) Ο δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και κοινότητας είναι ανοιχτός. Ο προγραμματισμός του σχολικού έργου πραγματοποιήθηκε στο ξεκίνημα της χρονιάς, ενώ οι εκπαιδευτικοί και οι κηδεμόνες είχαν συνεχή ενημέρωση για τα τρέχοντα θέματα. Το σχολείο πραγματοποίησε δράσεις κοινωνικού και καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος, εκδηλώσεις φιλαναγνωσίας και γιορτές. Συμμετείχε σε δράσεις κοινού ενδιαφέροντος, εκδηλώσεις του Δήμου και άλλων θεσμών καισυμμετείχε σε τοπικούς-πανελλαδικούς διαγωνισμούς. Υλοποιήθηκαν συνεργασίες με φορείς της τοπικής κοινότητας, στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων ενώ το Σχολείο έλαβε μέρος στις Αθλοπαιδειές που διοργάνωσε το Γραφείο Φυσικής Αγωγής της Π.Ε.Καβάλας. Το σχολείο διαθέτει παράδοση με τη συμμετοχή του σε προγράμματα εθνικά και ευρωπαΪκά σχετικά με την «πρόληψη των κινδύνων στο διαδίκτυο». Τη φετεινή χρονιά συμμετείχε με παραδοτέα έργα στο Δ.Θ.Δ. Ασφάλεια στο διαδίκτυο. Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και της ανάδειξης των καλών πρακτικών το Σχολείο συμμετείχε με δύο δράσεις, η πρώτη με τίτλο το «δημιουργικό διάλειμμα» και η δεύτερη δράση για την «ομαλή μετάβαση των νηπίων στην Α’ Δημοτικού», οι οποίες παρουσιάστηκαν στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο (Μάιος, 2024) Π.Ε. Καβάλας και στην ημερίδα ανάδειξης Καλών Πρακτικών που διοργάνωσε η Σύμβουλος Εκπαίδευσης 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Σχολείων της Π.Ε. Καβάλας (19-20 Ιουνίου 2024). Υπήρξε αγαστή συνεργασία με τη Σχολική Επιτροπή ΠΕ Δήμου Καβάλας για την υποστήριξη της λειτουργίας του σχολείου και τη βελτίωση των συνθηκών διδασκαλίας. Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις (Αξιολόγηση: 10) Το σχολείο εκδηλώνει με κάθε τρόπο τη διάθεσή του για συμμετοχή σε επιμορφωτικές ημερίδες και δράσεις της ΣΕ και άλλων φορέων, συνεργάζεται και υλοποιεί καινοτόμα εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, παίρνει μέρος σε διαγωνισμούς και πολιτιστικά δρώμενα Στοχοθετημένη η επιλογή της λειτουργίας «Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών» για υλοποίηση σχετικού Σχεδίου Δράσης με τίτλο «Ενδοσχολική Επιμόρφωση βασισμένη στις ανάγκες των εκπαιδευτικών του σχολείου» προωθώντας την ενίσχυση της «Συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις» ενός από τους καθοριστικούς άξονες της εσωτερικής αξιολόγησης. Το σχολείο επενδύει στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και είναι έκδηλο το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών του σχολείου για επιμόρφωση, επικαιροποίηση και απόκτηση νέων γνώσεων στις σύγχρονες θεωρίες των επιστημών της αγωγής και στα νέα γνωστικά αντικείμενα. Έτσι οργανώθηκαν επιμορφώσεις στα πλαίσια του 15/ωρου ετησίως (Άρθρο 95, Ν. 4692/2021) προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματα και οι ανάγκες των εκπαιδευτικών του Σχολείου. Μεταξύ αυτών προσκαλέστηκε η Σύμβουλος Εκπαίδευσης και συμμετείχε σε επιμορφωτική δράση με την βοηθό του Συνήγορου του Πολίτη για τον ρόλο του Σχολείου σε θέματα μονογονεικών οικογενειών. Ο ρόλος του Διευθυντή είναι καθοδηγητικός και προτρεπτικός σε θέματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του σχολείου συμβάλλοντας στην επαγγελματική ανάπτυξη και ανέλιξη καθώς και στην επαγγελματική τους ικανοποίηση.
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Το σχολείο συμμετείχε σε πολλά εθνικά προγράμματα, σχολικά δίκτυα και σχολικούς διαγωνισμούς. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υλοποίησαν έργα e-Twinning ενώ αιτούνται τη συμμετοχή του σχολείου σε ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί με αφορμή την εγγραφή τους στην πλατφόρμα του e-Twinning, πήραν μέρος σε επιμορφωτικά σεμινάρια που οργανώνονται από την EUAcademy ενώ συμμετάσχουν στο πρόγραμμα «Οδυσσέας» οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων. Στοχοθετημένη η επιλογή της λειτουργίας «Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών» για υλοποίηση σχετικού Σχεδίου Δράσης με τίτλο «Ένα σχολείο ταξιδεύει ψηφιακά» για ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, προωθώντας την ενίσχυση της «Συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα» ενός από τους καθοριστικούς άξονες της εσωτερικής αξιολόγησης. Με αφορμή την πρόταση της Συμβούλου Εκπαίδευσης στην Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Σ.Μ. (2022-2023) το Σχολείο άρχισε να καθιερώνει συστηματικά την ανάληψη πρωτοβουλιών από τους εκπαιδευτικούς για υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων μέσω της συμμετοχής τους σε εκπαιδευτικά ευρωπαϊκά προγράμματα καθώς: -Τα ευρωπαϊκά προγράμματα εμπλουτίζουν και συμπληρώνουν τα σχολικά προγράμματα. -Τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα σχεδιάστηκαν για να ενισχύσουν τη συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, την ανταλλαγή επιτυχημένων πρακτικών και της ενίσχυσης της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση όπως e-Twinning, Erasmus , Inclusive School κ.α. -Η ευρωπαϊκή συνεργασία και οι καινοτόμες διδακτικές και μαθησιακές προσεγγίσεις στοχεύουν επίσης στον εμπλουτισμό των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των μαθησιακών περιβαλλόντων, ώστε να αποτελέσουν μοχλό βελτίωσης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία- Σημεία προς βελτίωση
Η ενίσχυση των επιστημονικών γνώσεων των εκπαιδευτικών για μία σύγχρονη και εμπλουτισμένη διδασκαλία. Η βελτιστοποίηση των σχέσεων των μαθητών του σχολείου σε συνεργασία με τους γονείς και τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου για θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Σημεία προς βελτίωση Η περαιτέρω αξιοποίηση καινοτόμων διαφοροποιημένων προγραμμάτων στη διδασκαλία και η επισταμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Η συνέχιση της συστηματικής επικοινωνίας του/της εκπαιδευτικού κάθε τάξης με τους γονείς για συνεργασία σχετικά με ζητήματα σχέσεων μεταξύ συμμαθητών/τριών. Ο εμπλουτισμός των δράσεων σχολικής ενσωμάτωσης/συμπερίληψης και η υλοποίηση των προγραμμάτων παρέμβασης σε συνεργασία με τους γονείς και το διεπιστημονικό προσωπικό για την ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση των μαθητών του σχολείου. Η καθιέρωση ενημερωτικών/επιμορφωτικών συναντήσεων-δράσεων προς τους γονείς με τη συνεργασία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου σε θέματα φοίτησης, διαπαιδαγώγησης και κοινωνικοποίησης των παιδιών..
Προτάσεις προς βελτίωση
Όπως παραπάνω.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Ο προγραμματισμός και η οργάνωση της εκπαιδευτικής διοίκησης και ο καταμερισμός εργασίας των καθηκόντων για την εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου. Η επικαιροποίηση και η πιστή τήρηση του σχολικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και η επίκλησή του. Η λειτουργική-παιδαγωγική αξιοποίηση του χώρου και ο εμπλουτισμός του υλικού εξοπλισμού του σχολείου Σημεία προς βελτίωση Σύμφωνα με την έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης και την άποψη της Συμβούλου Εκπαίδευσης η διοίκηση του Σχολείου βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση και κάνει ό,τι είναι δυνατό για την βελτιστοποίηση της λειτουργίας, δεδομένων των συνθηκών.
Προτάσεις προς βελτίωση
Η συνέχιση των προσπαθειών του σχολείου ως προς τα παραπάνω.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Η διερεύνηση και η προσπάθεια για κάλυψη των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε ενδοσχολική επιμόρφωση της σχολικής μονάδας στα πλαίσια του 15/ωρου (Άρθρο 95, Ν.4832/2021), σε επιμορφωτικά σεμινάρια της Συμβούλου Εκπαίδευσης, σε ρόλο εισηγητή για διάχυση καινοτόμων πρακτικών του σχολείου στο τέλος της χρονιάς και σε άλλες επιμορφώσεις θεσμών και φορέων. Η ανάληψη και υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων για ανταλλαγή εκπαιδευτικών πρακτικών ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και ενίσχυση των διαπολιτισμικών προσεγγίσεων.
Σημεία προς βελτίωση
Η συνέχιση της διερεύνησης και ιεράρχησης επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών και η οργάνωση και προγραμματισμός ενδοσχολικών επιμορφώσεων. Η περαιτέρω εμπλοκή του σχολείου για την υλοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων Η συμμετοχή μέσω MOOCS σε προσφερόμενα επιμορφωτικά προγράμματα του ΙΕΠ (διαφοροποιημένη διδασκαλία, ενταξιακή και συμπεριληπτική εκπαίδευση, εξ αποστάσεως διδασκαλία, εργαστήρια δεξιοτήτων, Νέα Προγράμματα κ.α)_
Προτάσεις προς βελτίωση
Όπως παραπάνω.