ΕΚΘΕΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Η παρούσα αξιολόγηση έχει ως στόχο  την παροχή τεκμηριωμένης ανατροφοδότησης σχετικά με το έργο του σχολείου και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες λειτουργίας, τα κοινωνικο-πολιτισμικά δεδομένα και το γενικότερο κλίμα του σχολείου.

Η πρώτη εφαρμογή του Συλλογικού Προγραμματισμού – Εσωτερικής Αξιολόγησης (Αυτοαξιολόγησης) του έργου της σχολικής μονάδας δυστυχώς συνέπεσε με την κρίση της πανδημίας και τις αρνητικές επιπτώσεις τόσο σε ολόκληρη την κοινωνία όσο και στο σχολείο και  είναι γεγονός ότι περιόρισε τις επιλογές και τις δράσεις σας. Παρόλα αυτά η εσωτερική αξιολόγηση ως διαρκής, συμμετοχική και δυναμική διαδικασία έδωσε την ευκαιρία να εμπλακεί το σύνολο της σχολικής κοινότητας και να εντοπίσει θετικά σημεία και σημεία που έχρηζαν βελτίωσης δεδομένων των συνθηκών.

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Εξαιρετικά σημαντικό για το Σχολείο η εξασφάλιση της τεχνολογικής δυνατότητας  ώστε να έχουν εφαρμόσει  όλες οι τάξεις διδασκαλία με την βοήθεια  χρήσης συνδυασμού τηλεόρασης και Η /Υ χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία ώστε να υπάρξει οπτικοποίηση του μαθήματος και παρουσίαση εργασιών και πληροφοριών ,προσδίδοντας ενδιαφέρον και κίνητρα στη μάθηση. 

Η περίοδος της πανδημίας με τη διακοπή της φοίτησης των μαθητών αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα για τη μαθησιακή και παιδαγωγική πορεία καθώς και την κοινωνικοποίηση των μαθητών. Το Σχολείο επανέφερε με επιτυχία το πλαίσιο της εκπαιδευτικής λειτουργίας που υπήρχε προ covid-19  και αυτό επιτεύχθηκε σε αρκετά μεγάλο βαθμό  τουλάχιστον στο γνωστικό πεδίο.

Οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου εφάρμοσαν προγράμματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας, εξατομικευμένης και ενισχυτικής διδασκαλίας βελτιώνοντας το γνωστικό επίπεδο αλλά και τις δεξιότητες αυτοελέγχου, υπευθυνότητας, αυτοκριτικής και εν γένει συμπεριφοράς ώστε να αμβλυθούν-εξαλειφθούν  φαινόμενα έντασης ανάμεσα σε κάποιους  μαθητές.

Ως γνωστό, η μαθησιακή λειτουργία συνιστά διαδικασία δυναμική, εξελισσόμενη και πολυπαραγοντική η οποία καθοδηγείται από τον εκπαιδευτικό και εποπτεύεται  από τις αρχές των σύγχρονων  θεωριών μάθησης. Η προώθηση και καλλιέργεια των «ήπιων δεξιοτήτων» ως η προμετωπίδα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τα οποία εμπλούτισαν από το σχολικό έτος 2021-2022 το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, ανέδειξε ορθώς την αναγκαιότητα για ανάληψη, σχεδιασμό και  υλοποίηση σχετικών καινοτόμων δράσεων  για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων του σχολείου.

Τέλος, ο εμπλουτισμός της διδασκαλίας με προγράμματα και διαγωνισμούς και η ανάδειξη καλών πρακτικών όπως προέκυψαν, συνιστούν παρακαταθήκη για το σχολείο σας και σφυρηλατημένη βάση για συνεχή βελτίωση και μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης.

Σχολική διαρροή – φοίτηση

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Σχολική διαρροή – φοίτηση

Εξαιρετικά θετικό για το σχολείο το ότι δεν υπήρξαν φαινόμενα μαθητικής διαρροής και διακοπής φοίτησης παρά τις αντίξοες συνθήκες λειτουργίας του εξαιτίας της πανδημίας.

Ακόμη και την περίοδο που διεκόπη η δια ζώσης διδασκαλία λόγω της πανδημίας (covid-19), ήταν σημαντικό ότι προσφέρθηκε άμεσα από τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές/τριες. Η τεχνολογική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών και η απρόσκοπτη εφαρμογή της της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την αρωγή της Ομάδας Υποστήριξης της Τηλεκπαίδευσης του Σχολείου σας αποτέλεσαν καταλυτικές παραμέτρους και συνέβαλαν τα μέγιστα στην πάταξη σχολικής διαρροής-φοίτησης.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
 Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Απώτερος σκοπός του σχολείου είναι η καθιέρωση ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος μάθησης. Στο πλαίσιο της Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας και συγκεκριμένα, της υλοποίησης Σχεδίου Δράσης για τον Άξονα 3: Σχέσεις μεταξύ των μαθητών και μαθητριών δύναται να υπάρξει μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων.

Καταλυτική η συμβολή του Σχεδίου Δράσης του Σχολείου με τίτλο: «Δημιουργία κλίματος αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης, ανάπτυξη συλλογικού πνεύματος και αλληλεγγύης μεταξύ των μαθητών/τριών» ιδιαίτερα στην περίοδο της πανδημίας  καθώς στοχεύει στη διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού, συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητριών και μαθητών, στην ενίσχυση των δεσμών μεταξύ τους, την ελαχιστοποίηση των εντάσεων και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Από τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης διαφαίνεται η εγκαθίδρυση πολύ καλού κλίματος στις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών, προεξάρχων και βασικός παιδαγωγικός στόχος του σχολείου σας.

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση δράσεων αλλά και η συνεργασία με τα ΚΕΣΥ Καβάλας ( την Ψυχολόγο και Κοινωνική Λειτουργό) συμβάλλουν στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων, την αλληλεπίδραση, την καλλιέργεια ενσυναίσθησης και αποδοχής και την ενδυνάμωση του ρόλου των εμπλεκομένων και των δεξιοτήτων διευθέτησης συγκρούσεων.

Επιπρόσθετα η προώθηση και καλλιέργεια των «ήπιων δεξιοτήτων» ως η προμετωπίδα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τα οποία εμπλούτισαν από το σχολικό έτος 2021-2022 το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, συνέβαλε  στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων του σχολείου σας.

Τέλος, η εφαρμογή του Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας του σχολείου συνέβαλε στην εξομάλυνση των περιστασιακών εντάσεων, την αλληλεπίδραση και συνεργατική διάθεση, την αποδοχή της διαφορετικότητας καθώς και τη βελτίωση της συμπεριφοράς των μαθητών/τριών συμβάλλοντας στο θετικό κλίμα του σχολείου.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
 Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Καταλυτική η συμβολή των δράσεων και των προγραμμάτων που υλοποίησε το σχολείο καθώς συνέβαλαν στη διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού, συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητριών/ών και εκπαιδευτικών, στην ενίσχυση των δεσμών μεταξύ τους, την ελαχιστοποίηση των εντάσεων, δημιουργία θετικού κλίματος και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

H συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα και συλλογικές δράσεις, το πνεύμα συνεργασίας για τη διευθέτηση των προβλημάτων και η αντιμετώπιση των συγκρούσεων με ευαισθησία και διακριτικότητα συνέβαλαν στην επίτευξη των στόχων του σχεδίου δράσης του σχολείου.

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ποικίλων δράσεων που υλοποίήθηκαν στο σχολείο συνέβαλαν στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων, την αλληλεπίδραση και την ενδυνάμωση του ρόλου των εμπλεκομένων και τη βελτίωση δεξιοτήτων ενσυναίσθησης, επικοινωνίας και συνεργασίας.

Επιπρόσθετα η τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας του σχολείου και οι ανοικτοί δίαυλοι επικοινωνίας με τον Διευθυντή του σχολείου και τους εκπαιδευτικούς συνέβαλαν στη δημιουργία φιλικού και υγιούς κλίματος με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και παιδαγωγικά οφέλη για τους μαθητές αλλά και την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
 Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Οι καλές σχέσεις σχολείου οικογένειας έχουν θετικές επιδράσεις στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς και συμβάλουν  στη σχολική επίδοση των μαθητών, στη σχολική επικοινωνία και στη βελτίωση της συμπεριφοράς, κινητοποίησης και  αυτοεκτίμηση των μαθητών.

Οι σχέσεις του  σχολείου με τις οικογένειες των μαθητών είναι άριστες καθώς χαρακτηρίζονται από κλίμα συνεργασίας και εμπιστοσύνης.

Το σχολείο οργανώνει συναντήσεις με τους γονείς και κηδεμόνες (δια ζώσης και δικτυακά) για την ενημέρωσή τους σχετικά με την φοίτηση και τις επιδόσεις των μαθητών/τριών. Η ενημέρωση αυτή διεξαγόταν, επίσης, τηλεφωνικά και ηλεκτρονικά (μέσω e-mail) για μια σειρά θεμάτων μαθητικού ενδιαφέροντος.

Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
 Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

 Ο Διευθυντής του σχολείου ήταν υπεύθυνος για την πολύ καλή οργάνωση του σχολείου και την επίλυση των προβλημάτων που ανέκυπταν ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας.

Η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ήταν άριστη και το επαγγελματικό κλίμα εξαιρετικό.

Πολύ καλή συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπ. έργου ΠΕ70, με το Δ/ντή Εκπ/σης, τη Δ/ντρια, τους εκπαιδευτικούς, τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, τους γονείς-κηδεμόνες και τους μαθητές/τριες τα ΚΕΣΥ και όλους τους φορείς.

Σχολείο και κοινότητα
 Διοικητική λειτουργία

Σχολείο και κοινότητα

Ο δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και κοινότητας είναι ανοιχτός. Ο προγραμματισμός του σχολικού έργου πραγματοποιήθηκε στο ξεκίνημα της χρονιάς, ενώ οι εκπαιδευτικοί και οι κηδεμόνες είχαν συνεχή ηλεκτρονική ενημέρωση για τα τρέχοντα θέματα.

Το Σχολείο είναι Ανοικτό στην κοινότητα καθώς συμμετέχει, δρα και αλληλεπιδρά με αυτή:

Το σχολείο συμμετείχε στο θεματικό δίκτυο σχολείων Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης με θέμα «ασφάλεια στο διαδίκτυο» και ήταν το μοναδικό Σχολείο από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που παρουσίασε τις δράσεις του στην ζωντανή διαδικτυακή εκδήλωση που οργανώθηκε την «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου» (8/2/2022) από την  Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο». Πραγματοποιήθηκαν αρκετές συνεργασίες με φορείς της τοπικής κοινότητας, Συνεργασίες με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας, το Ναυτικό Μουσείο Καβάλας, το Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού Καβάλας επίσκεψη συγγραφέα στα πλαίσια καλλιέργειας τη φιλαναγνωσίας, επίσκεψη Ερευνητή Ιστορικού στα πλαίσια διδασκαλίας της Τοπικής Ιστορίας, προγράμματα του ΟΚΑΝΑ Καβάλας, κ.ά. Το σχολείο συμμετείχε σε κοινές δράσεις με τους γονείς, όπως για παράδειγμα η συμμετοχή σε Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση του Δήμου Καβάλας, η συμμετοχή στο Διαγωνισμό Σκάκι μαθητών/τριών των Δημοτικών Σχολείων της Καβάλας. Δεν κατέστη δυνατό λόγω της πανδημίας να πραγματοποιηθούν πολλές επιπλέον δράσεις σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων, οι οποίες υλοποιούνταν παραδοσιακά κάθε χρόνο στο σχολείο, λόγω των μέτρων κατά της COVID-19.

Αξιοποιήθηκαν όλοι οι σχολικοί χώροι (αίθουσες, βοηθητικοί χώροι) για τη δια ζώσης διδασκαλία  .Υπήρξε αγαστή συνεργασία με τη Σχολική Επιτροπή ΠΕ Δήμου Καβάλας για την υποστήριξη της λειτουργίας του σχολείου και τη βελτίωση των συνθηκών διδασκαλίας.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
 Το σχολείο εκδηλώνει με κάθε τρόπο τη διάθεσή του για συμμετοχή σε επιμορφωτικές ημερίδες και δράσεις της ΣΕΕ και άλλων φορέων, συνεργάζεται και υλοποιεί καινοτόμα εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, παίρνει μέρος σε διαγωνισμούς και πολιτιστικά δρώμενα.

Ενδιαφέρεται για έργα e-twinning και έλαβε επιμόρφωση με άλλα όμορα σχολεία ενώ πραγματοποιήθκε και ενδοσχολική επιμόρφωση σχετικά με το etwinning από την Πρέσβειρα eTwinning Aνατολικής Mακεδονίας και Θράκης. Επίσης συμμετείχε σε επιμόρφωση σχετικά με την ενδοοικογενειακή βία από την Ομάδα «Βία ΣΤΟΠ» και με την κατασκευή και υποστήριξη ιστότοπου εκπαιδευτικού περιεχομένου από εκπαιδευτικό του Σχολείου.

Εξαιρετική επιλογή της λειτουργίας «Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών»  για υλοποίηση σχετικού Σχεδίου Δράσης με τίτλο «Προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών». προωθώντας την ενίσχυση της «Συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις» ενός από τους καθοριστικούς άξονες της εσωτερικής αξιολόγησης.

Το σχολείο επενδύει στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και είναι έκδηλο  το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών του σχολείου για επιμόρφωση, επικαιροποίηση και απόκτηση  νέων γνώσεων στις σύγχρονες θεωρίες των επιστημών της αγωγής και στα νέα γνωστικά αντικείμενα. Ο ρόλος του Διευθυντή είναι καθοδηγητικός και προτρεπτικός σε θέματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του σχολείου συμβάλλοντας στην επαγγελματική ανάπτυξη και ανέλιξη καθώς και στην επαγγελματική τους ικανοποίηση.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

 Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Χρειάζεται να συνεχίσει συστηματικά το σχολείο στην ανάληψη πρωτοβουλιών από τους εκπαιδευτικούς για υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων μέσω της συμμετοχής τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα εθνικά ή ευρωπαϊκά καθώς:

Τα εθνικά εκπαιδευτικά προγράμματα είναι καινοτόμα προγράμματα σε ποικίλες θεματικές ανάλογα με το ενδιαφέρον του εκάστοτε σχολείου πολλά από αυτά πλαισιωμένα σε εθνικό δίκτυο με τη μορφή κοινοτήτων μάθησης και πρακτικής όπως Ασφάλεια στο διαδίκτυο, Νοιάζομαι και δρω, τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης κ.α.

Τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα  σχεδιάστηκαν για να ενισχύσουν τη συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, την ανταλλαγή επιτυχημένων πρακτικών και της ενίσχυσης της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση όπως e-Twinning, Erasmus , Inclusive School  κ.α.

Η ευρωπαϊκή συνεργασία και οι καινοτόμες διδακτικές και μαθησιακές προσεγγίσεις στοχεύουν επίσης στον εμπλουτισμό των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των μαθησιακών περιβαλλόντων, ώστε να αποτελέσουν μοχλό βελτίωσης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Η υλοποίηση δράσεων για τη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων, την αλληλεπίδραση, την καλλιέργεια ενσυναίσθησης και αποδοχής και την ενδυνάμωση του ρόλου των εμπλεκομένων και των δεξιοτήτων διευθέτησης συγκρούσεων.

Η πρακτική των κινήτρων, να επιβραβεύουν οι εκπαιδευτικοί τα θετικά στοιχεία των μαθητών τους ή την επιτυχία τους σε εξωσχολικές διακρίσεις και η ανάδειξη των εργασιών του τμήματος/τάξης τους στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Η εξωστρέφεια του σχολείου, με συμμετοχή σε εκδηλώσεις, διαγωνισμούς, επισκέψεις κ.α

Οι σχέσεις του  σχολείου με τις οικογένειες των μαθητών είναι άριστες καθώς χαρακτηρίζονται από κλίμα συνεργασίας και εμπιστοσύνης.

Εξαιρετικά θετικό για το σχολείο το ότι δεν υπήρξαν φαινόμενα μαθητικής διαρροής και διακοπής φοίτησης παρά τις αντίξοες συνθήκες λειτουργίας του εξαιτίας της πανδημίας

Σημεία προς βελτίωση

Διαχείριση της συμπεριφοράς και  περαιτέρω προσπάθεια για  παιδαγωγική διευθέτηση των σχέσεων των μαθητών με τους συμμαθητές τους

Αξιοποίηση των σχεδίων δράσης για βελτίωση των δεξιοτήτων ΄όλων των μαθητών

Θετικά σημεία
Υπάρχουν πολλά θετικά στη διοικητική λειτουργία του σχολείου.

Η καλή σχέση της διεύθυνσης του σχολείου με το διδακτικό προσωπικό, μαθητές και γονείς και ολόκληρη τη σχολική κοινότητα είναι ευδιάκριτη.

Επίσης η συνεργασία του σχολείου με την ΣΕΕ ΠΕ70, την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καβάλας και όλους τους εποπτευόμενους από το ΥΠΑΙΘ φορείς είναι αγαστή και αποτελεσματική.

Διαμορφώθηκε σχετικός εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου, ο οποίος τηρήθηκε στο σύνολό του.
Η συνεργασία με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και η διάθεση για επικοινωνία.
Σημεία προς βελτίωση

Η βελτιστοποίηση της συλλογικής δράσης του Σχολείου και η συνέχιση της κουλτούρα συνεργασίας.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Το σχολείο επενδύει στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και είναι έκδηλο  το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών του σχολείου για επιμόρφωση, επικαιροποίηση και απόκτηση  νέων γνώσεων στις σύγχρονες θεωρίες των επιστημών της αγωγής και στα νέα γνωστικά αντικείμενα.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υλοποιούν δράσεις και σχολικά προγράμματα

Σημεία προς βελτίωση
Υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων μέσω της συμμετοχής τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα εθνικά και ευρωπαϊκά

ΣΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΜΟΡΦΗ

Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία Διοικητική λειτουργία Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Η υλοποίηση δράσεων για τη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων, την αλληλεπίδραση, την καλλιέργεια ενσυναίσθησης και αποδοχής και την ενδυνάμωση του ρόλου των εμπλεκομένων και των δεξιοτήτων διευθέτησης συγκρούσεων.

Η πρακτική των κινήτρων, να επιβραβεύουν οι εκπαιδευτικοί τα θετικά στοιχεία των μαθητών τους ή την επιτυχία τους σε εξωσχολικές διακρίσεις και η ανάδειξη των εργασιών του τμήματος/τάξης τους στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Η εξωστρέφεια του σχολείου, με συμμετοχή σε εκδηλώσεις, διαγωνισμούς, επισκέψεις κ.α

Οι σχέσεις του  σχολείου με τις οικογένειες των μαθητών είναι άριστες καθώς χαρακτηρίζονται από κλίμα συνεργασίας και εμπιστοσύνης.

Εξαιρετικά θετικό για το σχολείο το ότι δεν υπήρξαν φαινόμενα μαθητικής διαρροής και διακοπής φοίτησης παρά τις αντίξοες συνθήκες λειτουργίας του εξαιτίας της πανδημίας

Σημεία προς βελτίωση

Διαχείριση της συμπεριφοράς και  περαιτέρω προσπάθεια για  παιδαγωγική διευθέτηση των σχέσεων των μαθητών με τους συμμαθητές τους

Αξιοποίηση των σχεδίων δράσης για βελτίωση των δεξιοτήτων ΄όλων των μαθητών

Προτάσεις προς βελτίωση

Η συνεχιζόμενη προσπάθεια για βελτιστοποίηση της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας και των παραμέτρων που την καθορίζουν.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Υπάρχουν πολλά θετικά στη διοικητική λειτουργία του σχολείου.

Η καλή σχέση της διεύθυνσης του σχολείου με το διδακτικό προσωπικό, μαθητές και γονείς και ολόκληρη τη σχολική κοινότητα είναι ευδιάκριτη.

Επίσης η συνεργασία του σχολείου με την ΣΕΕ ΠΕ70, την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Καβάλας και όλους τους εποπτευόμενους από το ΥΠΑΙΘ φορείς είναι αγαστή και αποτελεσματική.

Διαμορφώθηκε σχετικός εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου, ο οποίος τηρήθηκε στο σύνολό του.

Η συνεργασία με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και η διάθεση για επικοινωνία.

Σημεία προς βελτίωση

Η βελτιστοποίηση της συλλογικής δράσης του Σχολείου και η συνέχιση της κουλτούρα συνεργασίας.

Προτάσεις προς βελτίωση

Ανατροφοδοτικές συζητήσεις κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Το σχολείο επενδύει στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και είναι έκδηλο  το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών του σχολείου για επιμόρφωση, επικαιροποίηση και απόκτηση  νέων γνώσεων στις σύγχρονες θεωρίες των επιστημών της αγωγής και στα νέα γνωστικά αντικείμενα.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υλοποιούν δράσεις και σχολικά προγράμματα Σημεία προς βελτίωση Υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων μέσω της συμμετοχής τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα εθνικά και ευρωπαϊκά

Προτάσεις προς βελτίωση

Η ανάληψη και υλοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων

Η διερεύνηση και ιεράρχηση άλλων επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών και η οργάνωση και προγραμματισμός ενδοσχολικών επιμορφώσεων

Προτάσεις του σχολείου για επισταμένη επιμόρφωση σε θέματα ενδιαφέροντος από τη Σ.Ε. και άλλους φορείς με συμμετοχή των εκπαιδευτικών.

Η συμμετοχή σε επιμορφωτικά προγράμματα του ΙΕΠ (διαφοροποιημένη διδασκαλία, ενταξιακή και συμπεριληπτική εκπαίδευση, εξ αποστάσεως διδασκαλία, εργαστήρια δεξιοτήτων κ.α